Aktualnie przeglądasz: Szkolenia » Księgowość Finanse Controlling » szkolenie nowel zasady fakturowania VAT 2013

Zasady fakturowania i wystawiania korekt

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom kompleksowej wiedzy i umiejętności w zakresie fakturowania, tj. procesu polegającego na prawidłowym wystawianiu, przechowywaniu i przesyłaniu faktur. Szczególny nacisk zostanie położony na ostatnie i planowane zmiany.

Profil uczestnika

Szkolenie jest skierowane do pracowników działów księgowości i wszystkich osób, które odpowiadają za prawidłowe wystawianie faktur.

Program szkolenia

  1. Faktury VAT
    • katalog transakcji, które powinny być udokumentowane fakturą VAT
    • przypadki, gdy wystawienie faktury VAT nie jest konieczne
    • przypadki wystawiania faktur na żądanie
    • przypadki, w których fakturę VAT wystawia podmiot niebędący sprzedawcą
    • poprawna treść faktury VAT
    • terminy wystawienia faktury VAT
    • obowiązek podatkowy a faktura VAT (data sprzedaży a data wystawienia faktury),
    • wystawienia faktury VAT przed dokonaniem sprzedaży,
    • konsekwencje przedwczesnego i spóźnionego wystawiania faktur VAT,
    • fakturowanie zaliczek częściowych oraz całościowych
    • wystawienie faktury końcowej rozliczającej zaliczkę
    • pojęcie pustej faktury
    • faktury czy dokumenty wewnętrzne?
    • faktury uproszczone – nowy typ faktur, przypadki stosowania, zasady wystawiania
    • kursy przeliczeniowe stosowane dla walut obcych (możliwość zastosowania spójnego kursu walut dla rozliczeń VAT i podatku dochodowego – pakiet SLIM VAT).
  2. ZMIANY w treści faktur:
    • LIKWIDACJA słowa „Duplikat” jako jej obowiązkowego elementu – skutki praktyczne
    • LIKWIDACJA obowiązkowych elementów faktur korygujących: słowa „Korekta” oraz przyczyny korekty
    • Obowiązkowe elementy faktury PO ZMIANACH
    • Obowiązkowe a dobrowolne elementy faktury
  3. Faktury korygujące - PAKIET SLIM VAT w zakresie faktur korygujących:
    • anulowanie faktury
    • tzw. korekta do zera
    • zasady i przyczyny wystawiania faktur korygujących
    • możliwość wystawienia zbiorczej faktury korygującej
    • termin wystawienia faktur korygujących
    • korekty in plus i in minus
    • potwierdzenia odbioru faktury korygującej – czy nadal potrzebne?
    • SLIM VAT – w zakresie konieczności posiadania uzgodnień warunków obniżenia podstawy opodatkowania dla faktur korygujących (zastąpienie posiadania potwierdzenia odbioru instytucją posiadania dokumentacji dotyczącej uzgodnień pomiędzy kontrahentami w zakresie warunków obniżenia podstawy opodatkowania)
    • ujęcie korekty obrotu w deklaracji VAT
    • korekty bieżące i wsteczne
    • SLIM VAT – NOWE regulacje w zakresie doprecyzowania korekty in plus (korekta wsteczna lub bieżąca w zależności od przyczyn korekty)
    • zasady ujęcia faktur korygujących po stronie nabywcy („oderwanie” obowiązku dokonania korekty od faktu otrzymania faktury korygującej)
  4. ZMIANY w wystawianiu faktur
    • Przeliczanie kursów w przypadku faktur korygujących;
    • Kurs przeliczeniowy przy zbiorczej korekcie in minus – nowe uregulowanie;
    • Kurs przeliczeniowy przy korekcie in plus;
    • Brak konieczności wystawiania faktur zaliczkowych jeśli zaliczka i sprzedaż jest w tym samym miesiącu;
    • Rozliczanie zaliczki otrzymanej w okresie wcześniejszym niż sprzedaż;
    • Brak konieczności wydruku raportów z kas fiskalnych.
  5. Zasady wystawiania not korygujących:
    • przyczyny uzasadniające wystawienie noty korygującej
    • dane, które mogą być poprawione notą korygującą
    • sposób wystawienia noty korygującej
    • akceptacja treści noty przez sprzedawcę w przypadku fakturowania elektronicznego
  6. Faktura ustrukturyzowana:
    • Pojęcie faktury ustrukturyzowanej
    • Faktura ustrukturyzowana wyłącznie w formie elektronicznej wystawiana za pomocą oprogramowania  interfejsowego
    • Powiadamianie o wystawionej fakturze ustrukturyzowanej – w jaki sposób?
    • Otrzymanie faktury ustrukturyzowanej – sposoby i moment
    • Akceptacja odbiorcy jako obowiązkowy element stosowania faktur ustrukturyzowanych
    • Informacja o stosowaniu faktur ustrukturyzowanych – forma, termin, zakres podmiotowy
    • Dobrowolne elementy faktury a struktura XML
    • Przepisy przejściowe wdrażające ZMIANY: data wystawienia faktury a data obowiązku podatkowego
  7. Krajowy System e-faktur:
    • Zasady utworzenia Krajowego Systemu e-faktur
    • Funkcjonowanie systemu
    • Wystawienie faktury a jej automatyczne wysłanie do Krajowego Systemu e-faktur – skutki praktyczne
    • Nadawanie numerów fakturom funkcjonujących w Krajowym Systemie e-faktur – skutki podatkowe
    • Struktury logiczne e-faktur wysyłanych do Systemu
    • Uwierzytelnianie faktur wysyłanych do Systemu: formy i termin
    • Preferencje dla podatników stosujących System, w tym szybszy zwrot podatku VAT, brak konieczności wysyłania JPK_FA
    • Przechowywanie faktur w Systemie przez 10 lat
  8. Podsumowanie szkolenia, dyskusja

Metody szkoleniowe

Szkolenie jest prowadzone metodami warsztatowymi, aktywizującymi uczestników. Metody opierają się na zasadzie „nauki przez doświadczenie”, pozwalającej uczestnikom szkolenia odnaleźć się w realnym otoczeniu zawodowym i w praktyczny sposób poznać i zastosować treści wykorzystywane na szkoleniu.

Podczas szkolenia wykorzystane zostaną następujące metody szkoleniowe:

  • Krótkie wykłady z prezentacją multimedialną
  • Przykłady z praktyki uczestników i trenera prowadzącego
  • Dyskusje moderowane mają na celu wymianę doświadczeń oraz rozwiązywanie problemów związanych z omawianymi zagadnieniami
  • Sesje pytań

Termin i miejsce szkolenia

  • 12.03.2024, szkolenie online
  • 18.04.2024, szkolenie online
  • 27.05.2024, szkolenie online
  • 12.06.2024, szkolenie online

Opinie uczestników szkoleń

Chciałabym bardzo podziękować za fachowe szkolenie. Jestem zadowolona choć nie przyzwyczajona do formy online szkolenia, ale miło zaskoczył mnie profesjonalizm i kontaktowość prowadzącego szkolenie. Na zadawane pytania czy problemy udzielał konkretnej rzeczowej odpowiedzi podpartą konkretnymi przepisami prawnymi – świadczy to o wiedzy i znajomości omawianej tematyki a to ważne i nie zawsze oczywiste. Mam nadzieję że w przyszłości będę miała możliwość skorzystać z kolejnego Państwa szkolenia. Monika, Poziom Sp. z o.o.

Moje wrażenia ze szkolenia są pozytywne. Sposób i forma prowadzenia umożliwiła uczestnikom aktywnie włączać się do dyskusji oraz w trakcie zadawać pytania i rozwiązywać wątpliwości związane z tematyką szkolenia. Dodatkowy plus dla wykładowcy za praktyczne podejście do tematu i wyjaśnianie na przykładach zagadnień będących przedmiotem szkolenia. Maria, Instytut Podstawowych Problemów Techniki Polskiej Akademii Nauk

Szkolenie bardzo mi się podobało. Trener prowadził w sposób profesjonalny, jest osobą bardzo komunikatywną tak więc interakcja pomiędzy uczestnikami była bardzo dynamiczna. Agnieszka, PROCHEM SA

Szkolenie oceniam bardzo pozytywnie, dużo z niego wyniosłam. Anna, NG Engineering Sp. z o.o.

Szkolenie na 6+! Bardzo podobała mi się forma szkolenia, to że mogliśmy rozmawiać, zadawać pytania dzięki temu na bieżąco wyjaśnialiśmy zagadnienia związane z naszą specyfiką pracy. Małgorzata, Agencja Mienia Wojskowego

Szkolenie było zadawalające, praktyczne, konkretny prowadzący. Dziękuję bardzo. Wioletta, GOK Regler und Armaturen Polska Sp. z o.o.

Bardzo przyjemna i spokojna atmosfera. Profesjonalna i znająca nie tylko przepisy ale i praktyki stosowane prowadząca.Katarzyna Starostwo Powiatowe

Cena szkolenia

590 PLN*/**, cena szkolenia ONLINE

Cena obejmuje:

  • udział w warsztacie online
  • bogate materiały autorskie w wersji elektronicznej zawierające praktyczne narzędzia i procedury, które będą wykorzystane podczas szkolenia jak również będą stanowić cenną pomoc po jego zakończeniu
  • certyfikat uczestnictwa w wersji elektronicznej
  • możliwość zadawania pytań

790 PLN*/**, cena SZKOLENIA stacjonarnego

Cena obejmuje:

  • udział w warsztacie
  • bogate materiały autorskie zawierające praktyczne narzędzia i procedury, które będą wykorzystane podczas szkolenia jak również będą stanowić cenną pomoc po jego zakończeniu
  • notes, długopis
  • przerwy kawowe, lunch
  • certyfikat uczestnictwa

*Cena szkolenia/webinarium jest ceną netto. Do podanej ceny należy doliczyć podatek VAT (23%).

**Jeżeli szkolenie/webinarium stanowi element kształcenia zawodowego i jest finansowane ze środków publicznych - zwolnione z VAT

Informacje i zgłoszenia

tel.: (22) 250 12 12, (68) 419 09 45
fax: (22) 250 12 13
infobiztech@infobiztech.pl

Karta zgłoszenia na szkolenie

Karta zgłoszenia na szkolenie Karta zgłoszenia na szkolenie (220.6 kB)

Formularz rezerwacji miejsca na szkoleniu